Hulp nodig?

Meest gestelde vragen

Aanmelden & Overstappen

Hoe meld ik me aan bij HEM?

Je kunt jezelf hier aanmelden. Je kunt ons ook bellen op 020-2240507 om jouw aanmelding te regelen Wil je overstappen van een andere energieleverancier naar HEM? Wij regelen de overstap voor je. De levering van stroom en gas bij jou thuis wordt niet onderbroken. Ga je verhuizen en wil je jezelf aanmelden bij HEM voor uw nieuwe woning? Geef 30 dagen voor de sleuteloverdracht je nieuwe adresgegevens door, dan zorgen wij dat je stroom en/of gas heeft op het moment dat je de sleutel krijgt.

Welke gegevens heb ik nodig om me aan te melden?

Voor je aanmelding hebben wij je persoons-, adres-, contact- en betalingsgegevens nodig. Houd dus ook jouw volledige IBAN bij de hand. Deze gegevens hebben wij nodig om je aan te melden. Hoe wij omgaan met deze gegevens? Dit kun je hier vinden in ons Privacy statement.

Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos annuleren?

Als je als consument een contract aangaat bij HEM, hebt na jouw aanmelding 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd waarin je de overeenkomst schriftelijk kunt ontbinden via dit opzegformulier, telefonisch of per e-mail. Na deze termijn is het contract rechtsgeldig en moet je rekening houden met een opzegtermijn en een overstapboete. Heb je twijfels over jouw keuze en denk je erover de aanmelding bij HEM te annuleren? Neem dan contact op met onze klantenservice op 020-2240507 zodat we je kunnen helpen met je keuze.

Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?

Dat kan als de originele startdatum nog minimaal 7 dagen in de toekomst ligt en je nieuwe datum minimaal 30 dagen vanaf vandaag is.

Kan ik met spoed stroom en/of gas geleverd krijgen?

Bij HEM hebben wij een verwerkingstijd van 30 dagen bij je aanmelding. Heb je sneller stroom en/of gas nodig? Dan kunnen wij je jammergenoeg niet helpen.

Wanneer gaat mijn contract in?

We laten je per e-mail weten dat we je aanmelding als nieuwe klant goed hebben ontvangen. In deze e-mail staat de datum waarop je contract bij ons start.

Wanneer krijg ik mijn welkomsbonus?

Als je een welkomsbonus met ons hebt afgesproken dan ontvang je je welkomsbonus in gelijke delen van het aantal contractjaren dat je contract duurt. Voorbeeld: Heb je €100,- cashback en een contract van 3 jaar? Dan krijg je ieder jaar €33,33 (en 1 jaar €33,34) terug via je jaarrekening.

Wanneer betaal ik mijn eerste termijnbedrag?

Bij ons betaal je je termijnbedrag altijd vooraf. Dat betekent dat je eerste termijnbedrag minimaal 1 week voor start van de levering bij ons binnen moet zijn. Heb je automatisch incasso afgesproken? Dan innen wij het vanzelf.

Wat gebeurt er als ik mijn eerste termijnbedrag niet betaal?

Als je je eerste termijnbedrag niet betaald, dan zullen wij je hieraan herinneren zodat je deze alsnog kan betalen. Besluit je dat je deze niet wil betalen of omdat je geen klant meer wilt worden bij HEM? Dan zullen wij de overstapboete in rekening brengen omdat je contractbreuk pleegt.